Saturday, June 18, 2011

On French and American politics

Note that Segolene Royal is some kind of french Grover Norquist , the leader of Americans for Tax Reform, who managed to have most Republican lawmakers sign a pledge not to raise taxes, or even not to close tax loopholes without parallel tax cuts.

Segolene Royal, in l'Express

La non-augmentation des impôts est-elle pour vous une règle?Oui. Je suis contre la fuite en avant de la fiscalité et je l'ai prouvé dans ma région. Je suis d'ailleurs la seule à ne pas avoir augmenté les impôts depuis sept années, car j'ai eu le courage de mettre un terme à certaines dépenses moins utiles pour redéployer les moyens. 
That's quite funny. (Obviously, there are huge differences between Segolene Royal and Grover Norquist, and this post should be seen as a joke. )

No comments:

Post a Comment